Blog 9: Visite!

20 maart 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hey allemaal,

Weer iets later dan normaal, maar hierbij toch de wekelijkse update J

Vorige week op stage was anders dan normaal. De man van de CEO was plotseling overleden waardoor mijn stagebegeleider veel taken moest oppakken en we onze meeting moesten verzetten. Hierdoor had ik vrij weinig te doen omdat we nieuwe taken zouden bespreken, dus mocht ik iedere dag vroeg weg. We hebben weer veel gesport en spelletjes gedaan in de avond (verrassing). Vrijdagavond kwamen papa en Renske aan op het vliegveld. Na met mijn huisbazen overlegd te hebben over een veilige route, ben ik ze gaan ophalen met de auto, wat heel goed te doen was J De volgende dag ging ik al op tijd naar hen toe om te ontbijten en een plan te maken voor die dag. We gingen naar de Old Biscuit Mill en daarna naar de Company’s Gardens. Hierna moesten we op en neer naar het vliegveld om hun auto op te halen en gingen we naar Oom Gerard. In de avond was het carnaval in Kaapstad, dus gingen we kijken naar de optocht en weer terug naar huis. Zondag hadden we kaartjes voor Robbeneiland geboekt, wat erg interessant was. Hierna hebben we rondgelopen in Waterfront en zouden we de zonsondergang op de tafelberg bekijken, maar het was zo bewolkt dat dat helaas niet kon. Daarom zijn we op tijd naar huis gegaan zodat ik mijn huis kon laten zien en we nog even konden uitrusten voordat we uiteten gingen in Bloubergstrand.

Maandag zijn papa en Renske vertrokken voor de Gardenroute en ik moest gewoon naar stage. Ik had maandag een uitgebreide en gelukkig positieve meeting met mijn stagebegeleider waarin we mijn werk tot nu toe en nieuwe taken bespraken. Deze week op stage is alleen weer niet ‘normaal’. We hebben een tijdje geen last gehad van loadshedding, maar nu zitten we weer in stage 4, waardoor er iedere dag twee keer de stroom uitgaat voor 2,5 uur (van 10 tot 12.30 uur en van 18 tot 20.30 uur). Op stage heb ik er niet super veel last van omdat ik ook veel zonder internet kan doen, maar de avondshift is iets lastiger, doordat we bijvoorbeeld pas om 20.30 uur kunnen gaan koken en we gedeeltes in het donker sporten. Maar dit geeft natuurlijk wel de ultieme Zuid-Afrika experience J Morgen is een nationale feestdag (Human’s Rights Day) dus dan zijn we vrij. Daarom gaan we vanavond uit in Kaapstad. Morgen wil ik Kaapstad in omdat er hopelijk veel activiteiten zijn en vrijdag ga ik richting Cederberg om papa en Renske te ontmoeten (ik heb volgende week ook vrij om met ze mee te gaan), maar hierover meer in de volgende update!

1. Monique:
    21 maart 2019
    Ik lees met plezier over je avonturen. En wat gezellig dat papa en Renske er zijn/waren.