Blog 17: Laatste week!

3 juni 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hey allemaal,

Ik typ deze blog tussen alle inpakchaos door :) Mijn laatste dag in Blouberg is helaas aangebroken... Deze hele week stond in het teken van afscheid nemen. Op stage heb ik mijn laatste opdrachten afgerond en alle centres afgeweest om foto's te maken en doei te zeggen. Donderdagmiddag hadden Hannl (de CEO) en Veronica (de marketingmanager) mij en de andere stagiare meegenomen om te lunchen als afscheid. Daarna was de stage klaar. In de avonden hebben we ook veel gedaan. Dinsdagavond ging ik met Sophia, een duitse stagiar, uit eten en drankjes doen in Kaapstad. Woensdagavond ben ik gewoon gaan sporten (ook als laatste keer) en donderdag ben ik met Emma en Julia naar het strand geweest om wat te drinken. We zijn toen vroeg gaan slapen, omdat we een druk weekend voor de boeg hadden!

Vrijdagochtend vertrokken we half zeven 's ochtends om de zonsopgang te kijken op Signal Hill. Hierna zijn we naar Waterfront geweest om te shoppen en had ik daar in de buurt een massage. Na mijn massage heb ik met Emma en Julia ergens geluncht en toen zijn we naar huis gegaan om uit te rusten. Ik ben toen naar de shopping mall gegaan om inkopen te doen voor mijn reis en in de avond hadden we gereserveerd bij Asoka om te gaan eten en erna te stappen. Zaterdag zijn Emma en ik een roadtrip gaan maken. Ik wilde graag nog een keer Chapman's Peak Drive doen en erna zijn we naar de markt bij Houtbay geweest. In de avond had ik met oom Gerard en tante Annemarie afgesproken om ergens te eten als afscheid. Hierna kwam Emma mij met een uber ophalen om de stad nog even in te gaan. Zondag was onze klusjesdag. We moesten allebei veel was doen, hebben ergens geluncht en zijn erna gaan chillen. In de avond ben ik naar het strand gegaan om een laatste zonsondergang daar te zien en heb ik erna met Emma een film gekeken.

Zoals ik al zei op het begin, ben ik nu druk bezig met mijn tas inpakken. Ik heb vanmorgen de auto schoongemaakt en ingeleverd en de laatste boodschappen gedaan. Vanavond ga ik als afsluiting met Emma en Julia uiteten en nog een film kijken. Erna denk ik snel slapen, aangezien ik morgen om half zes 's ochtends al moet vertrekken vanaf hier! Het voelt erg raar om alles en iedereen doei te zeggen. Ik praat er ook over alsof ik naar huis ga, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik heb heel veel zin om morgen te gaan reizen en ben erg benieuwd naar alles! Ik weet niet in hoeverre ik bereik en wifi heb daar, dus dit is mijn laatste blog :) Tot in Nederland over een maandje!

1. Monique:
    3 juni 2019
    Veel plezier bij het reizen en tot over een paar weekjes!