Blog 16: Lion's Head, fancy High Tea en kunsttentoonstelling!

26 mei 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Heyhey,

Alweer mijn een na laatste blog vanuit Kaapstad! Het voelt wel raar hoor, dat het bijna over is. Mijn een na laatste stageweek was leuk. Ik heb de taak gekregen om iedere dag wat op Instagram te posten en het account op te bouwen, dus dat is erg leuk. Ook werk ik veel aan mijn stageverslag voor studie. Woensdag werden we aangenaam verrast door een nieuwe collega op kantoor: een puppy van een van de medewerkers uit de keuken! Zelfs mijn hart smolt hier toch een beetje door :) Woensdag moesten Emma en ik wat afgeven in Kaapstad na stage. Kaapstad is alleen verschrikkelijk om uit te rijden in de spits, wat het geval zou zijn als we hierna in een keer door naar huis zouden gaan om te sporten en koken zoals we normaal gesproken doen en ook maandag en dinsdag hebben gedaan. Genoeg reden dus om in Kaapstad te blijven! We zijn de zonsondergang op Signal Hill gaan kijken en erna wat gaan eten in de stad. Hierna reden we weer terug naar huis, want de volgende dag moesten we weer gewoon naar stage. Nou ja, gewoon... Er was een tentoonstelling van het Art Centre in Kaapstad en mijn stagebegeleider had gevraagd of ik mee wilde. Dit wilde ik natuurlijk wel, dus hier heb ik de hele dag rondgelopen en met de cliënten gepraat. Ook al had ik niet veel te doen daar, het was toch een fijne afwisseling van de hele dag op kantoor zitten :) Donderdagavond hebben Emma en ik een netflixavondje gehouden.

Op vrijdag zijn we eerst naar de marktjes gegaan op Green Square market. Dit is een plein vol met marktkraampjes, waar je helemaal gek wordt van alle verkopers. Erna zijn we koffie gaan drinken bij Truth Coffee en naar Castle of Good Hope geweest. Omdat het heel mooi weer was en alles in het centrum lag, hebben we dit allemaal lopend gedaan, wat wel een keer lekker is hier in Kaapstad. Je kan namelijk niet veel lopend doen hier door de grote afstanden en veiligheid, maar in het centrum is dat wel prima overdag. In de middag hadden Julia, Emma en ik een high tea gereserveerd bij het Mount Nelson Hotel. We hadden hier hele positieve verhalen over gehoord en het was ook zeker heel leuk. Het was heel fancy (inclusief obers die je stoel aanschuiven, live pianomuziek en medewerkers die de draaideur voor je draaien) en we hebben lekker twee uur lang thee zitten drinken, van alles zitten proeven en gekletst :) Vrijdagavond had ik weer een relaxavondje. Zaterdagochtend gingen Emma en ik al vroeg op pad. We wilden namelijk Lion's Head beklimmen. Dit was heel mooi en minder eng dan verwacht om te beklimmen :) In de avond zijn we naar Waterfront geweest om wat te eten en daarna uit te gaan. Zondag was mijn relaxdag. Ik ben met Daphne taart gaan eten nog voor mijn verjaardag en voor de rest heb ik lekker Netflix gekeken en zitten Skypen. Klaar maken voor de laatste stageweek dus!