Blog 13: Vrije dag en rustig weekend

5 mei 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hey allemaal,

Eindelijk weer een blog op tijd :) Mama en Eline zijn weer vertrokken dus het "normale" leven is weer begonnen. Dit betekent dat de laatste paar weken van mijn tijd in Kaapstad zijn aangebroken, aangezien ik op het moment van schrijven nog maar vier stageweken heb en ik over een maand ergens in een tentje in de middle of nowhere lig. Deze week was alleen niet heel normaal. Woensdag was een vrije dag (dag van de Arbeid), dus zijn Emma en ik dinsdagavond de stad in gegaan. Hier kwamen we Julia ook tegen. De volgende dag zijn Emma en ik naar Goodwood geweest. Hier is een groot casino, met een gamehal, schaatsbaan, bowlingbaan, lasergame etc. erin. Als je daar het terrein op rijdt, lijkt het net of je een pretpark als Disneyland binnen rijdt :) In de avond hebben we lekker een film gekeken. Donderdag had ik wel weer gewoon stage. Ik merk dat ik nu veel zit te wachten op taken, omdat er veel veranderingen zijn binnen de marketing afdeling. Daarom heb ik deze week op stage vooral veel aan mijn stageverslag kunnen werken, maar vanaf volgende week krijg ik weer veel taken als het goed is. Donderdagmiddag zijn Emma en ik voor het eerst sinds een tijdje weer gaan sporten en hebben daarna samen gekookt. In de avond kwamen haar moeder en tante aan, dus die zijn we gaan ophalen met de auto.

Dit weekend was Emma dan ook veel met hen, dus had ik een relatief rustig weekend. Vrijdag was wasdag, dus ben ik naar de wasserette geweest en erna door gereden naar mijn vaste koffietentje waar ik koffie heb gedronken en mijn boek heb zitten lezen. De rest van de dag heb ik gelezen en Netflix gekeken. Zaterdagochtend had ik een massage gepland, wat heel fijn was. Erna waren twee andere Nederlandse stagiairs (die in Kaapstad wonen) in de buurt, dus heb ik ze mijn huis laten zien en zijn we ergens gaan lunchen. In de middag heb ik weer mijn boek gelezen en Netflix gekeken, totdat Emma terug was van haar familie. Toen zijn we weer naar Kaapstad gegaan om wat te drinken, zoals ieder weekend :) Vandaag had ik met een Duitse stagiair afgesproken die ik had ontmoet op het weekend van 4Exchange naar de Gardenroute om koffie te drinken. Erna ben ik nog even naar Seapoint gegaan en heb ik boodschappen gedaan om voor mezelf te koken en voor komende week, want dan gaat het "normale" leven echt weer beginnen :) Tot snel!