Blog 10: Visite en afscheid

3 april 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hey allemaal,

Alweer wat te laat, maar ik ben nog steeds niet opgegeten door wilde beesten en heb het naar mijn zin hoor! Zoals ik mijn vorige blog afsloot, was het twee weken geleden human’s rights day, waardoor we op donderdag vrij waren (dit was 21 maart). Daarom gingen we op woensdagavond uit, wat erg leuk was. Donderdag ben ik uiteindelijk niet meer de stad in geweest. In de ochtend ben ik in een cafeetje koffie gaan drinken en daarna gaan uitwaaien op het strand. In de middag zijn Emma en ik naar Canal Walk gegaan om cadeautjes voor Jolien en Phil (de huisbaas) te kopen, aangezien zij een paar dagen later jarig waren. Op vrijdag heb ik 1,5 uur in de uber gezeten om papa en Renske te ontmoeten op weg naar Cederberg. Uiteindelijk maar goed ook, want ik denk dat mijn kiaatje uit elkaar was gerammeld op alle gravelwegen J Op aanraden van mijn huisbaas hadden we een leuke accommodatie geboekt, maar dit bleek de verkeerde te zijn (kennelijk zijn er twee Oasis accommodaties in de buurt van Cederberg…). Daarom zijn we de volgende dag verhuisd naar de juiste Oasis. Verder hebben we dat weekend veel gehiked, op zaterdag een berg op naar een waterval en op zondag een berg op naar een kruis. Zondagmiddag zijn we doorgereden naar Stellenbosch, waar we op maandag naar verschillende wijnestates gingen en een wijnproeverij hebben gedaan. Aan het eind van de middag had ik weer een uber terug genomen omdat het de laatste avond van Christophe was en Jolien de dag erna jarig was. We zijn daarom op maandagavond uiteten gegaan en hebben, nadat Christophe zijn vrienden had opgehaald van en Jolien haar ouders had weggebracht naar de luchthaven, spelletjes gedaan met iedereen.

Dinsdag waren papa en Renske weer in Kaapstad, dus heb ik ze weer ontmoet. We zijn toen naar Atlantis geweest zodat ik ze Orion kon laten zien (een korte rondleiding was niet mogelijk :) ). In de avond zijn we luxe uiteten geweest voor Joliens verjaardag. Woensdag zijn papa, Renske en ik naar Kaap de Goede Hoop geweest en donderdag hebben we nog wat gewinkeld in Kaapstad. In de avond heb ik ze weer weggebracht naar het vliegveld en begon het laatste weekend met Jolien. We hebben veel gechilled, gesport, zijn uiteten geweest en zijn op zaterdag uitgeweest in Kaapstad waar we Christophe en zijn vrienden weer zagen. Ook was er een nieuw meisje aangekomen vanuit Duitsland, Julia, wat erg gezellig was. Zondag moesten we helaas van Jolien afscheid nemen, waarna Emma, Julia en ik nog even naar het strand zijn geweest.

Nu ben ik weer begonnen op stage en is het erg druk. Ik heb vandaag een presentatie voor de CEO gehad om mijn resultaten tot nu toe te laten zien en haar mening te vragen. Hier was ik wel een beetje zenuwachtig voor, maar ging goed, dus vanavond kan ik lekker gaan uitrusten :) Tot volgende blog (hopelijk zonder vertraging!)