Blog 14: verjaardag!

14 mei 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Ben ik weer, iets later dan normaal, maar met een goede reden, want ik heb zondag en maandag mijn verjaardag gevierd :) Emma's moeder en tante  en Julia's vrienden waren er nog, dus ik had een lekker rustige week. Op stage liep het gewoon zijn gangetje. Ik heb een paar nieuwe taken, dus dat is leuk. Op woensdag waren de verkiezingen in Zuid-Afrika, dus dat betekende weer een vrije dag (ik weet het, deze laatste paar weken heb ik bijna meer vrije dagen dan werkdagen :) ). Ik ben met Emma en haar moeder en tante ergens gaan lunchen en in de ochtend heb ik aan mijn stageverslag gewerkt. Donderdagavond zijn Emma en ik de stad in gegaan, wat heel gezellig was. We hadden daar een groep Nederlandse meiden ontmoet, dus hebben de rest van de nacht met hun staan praten en dansen. Vrijdag ben ik in de ochtend naar oom Gerard en tante Annemarie geweest en in de middag naar Camps Bay. Daarna zijn Emma en ik de zonsondergang gaan bekijken op een terrasje aan het strand en erna heb ik lekker een avondje Netflix gekeken. Zaterdag was het erg mooi weer, dus ben ik overdag in de tuin gaan liggen zonnen (nadat ik een heel kort tripje naar het strand had gemaakt, omdat dat toch net te koud was) en erna ben ik gaan sporten. In de avond zijn Emma en ik weer uit gegaan, dit keer met zijn tweeen.

Op zondag ben ik in een cafeetje gaan zitten koffie drinken en heb ik even zitten werken. In de middag heb ik met Emma een aflevering van de Sinner gekeken en erna ben ik de stad in gegaan om Sophia, een duitse stagiair, te ontmoeten. Julia en Emma zouden later aanschuiven, maar we hadden gelezen dat er een salsales en daarna feest zou zijn, dus daar wilden we heen. Helaas bleek dit pas volgende week te zijn, dus zijn we een wijntje gaan drinken. Emma en Julia sloten ook al snel aan en toen zijn we naar onze stamkroeg gegaan (die nu uitgestorven was omdat het zondag was). Maar we hadden een goede reden om op zondag de stad in te gaan, omdat ik om 0.00 jarig was:) Nadat ongeveer de hele kroeg voor me had gezongen om 0.00 (heel ongemakkelijk, maar wel lief :) ) zijn we op tijd terug gegaan omdat ik weer moest werken die dag. Ik had heel erg gehoopt dat ze op werk waren vergeten dat het mijn verjaardag was, maar helaas. Een uur voordat ik klaar was, werd ik uit mijn kamer gehaald omdat ze allemaal voor me gingen zingen en toen kreeg ik een cadeautje en een kaart. Dit was natuurlijk wel weer een beetje ongemakkelijk, maar ook heel lief :) Na stage heb ik thee zitten drinken met Emma's moeder en tante, die ook nog een kaart hadden en in de avond ben ik met Julia en Emma uit eten geweest aan het strand, waar ik nog meer cadeautjes kreeg. Ik voelde me helemaal jarig met al het zingen en de verrassingen! :) Erna zijn we op tijd naar huis gegaan en hebben Emma en ik nog een aflevering van de Sinner gekeken voordat ik ging slapen. Toch bijzonder zo'n verjaardag aan de andere kant van de wereld!