Blog 8: Gardenroute en luxe Airbnb

11 maart 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hey allemaal,

Een dag later, maar hier zijn mijn verhalen van afgelopen week :) Ik had maar drie dagen stage, die om vlogen. Het was lekker druk en donderdag had ik vrij genomen voor de Gardenroute, dus dat was fijn. Om ons vroege weekend in te luiden, ben ik woensdagavond met mijn huisgenoten naar Signal Hill gegaan om de zonsondergang te bekijken en daarna wat te eten in de stad. Donderdag moesten Emma en ik al vroeg in Kaapstad zijn en omdat het verkeer ernaartoe in de ochtend verschrikkelijk is en we met de Uber moesten, zijn we ruim op tijd vertrokken. In Kaapstad aangekomen, ontmoetten we de rest van de groep studenten waarmee we de komende vier dagen op pad zouden gaan (de meesten waren Nederlands, maar er waren ook twee Duitsers en een Amerikaan bij). Dit klikte gelukkig goed en we zijn meteen op pad gegaan, aangezien we zes uur lang moesten rijden naar onze eerste stop: Wilderness. Toen we eindelijk daar waren, zijn we meteen gaan omkleden om te gaan kajakken. Er was namelijk regen verwacht en we wilden zo lang mogelijk droog blijven. De heenweg lukte dit aardig, maar toen we gingen hiken naar een waterval en erna weer terug moesten kajakken, regende het heel hard. Gelukkig konden we hierna meteen douchen in het hostel en hebben we de rest van de avond elkaar leren kennen en spelletjes gespeeld.

De volgende dag ging de wekker weer op tijd. Na het ontbijt zijn we doorgereden naar de eerste paar activiteiten. We konden ons van te voren namelijk inschrijven voor verschillende activiteiten en op vrijdag stonden Elephant sanctuary, Monkey town en een bungee jump op het programma. Ik had me alleen ingeschreven voor de eerste twee parken, wat erg leuk was. Het olifantenpark was wat meer gericht op toeristen (ze wisten precies hoe wij onze mooie fotootjes konden maken), maar de olifanten konden wel vrij rondlopen. Monkeytown was een groot stuk bos waar apen los rondliepen en slingerden. Hier kregen wij een tour van een gids, wat erg leuk was. Aan het eind van de dag reden we door naar Stormsrivier, waar we weer sliepen in een hostel en de rest van de avond vrij hadden.

Op zaterdag ging de wekker weer vroeg zodat we een hike konden maken in het nabij gelegen natuurgebied. Hierna reden we door richting Plettenberg Bay, waar we na geluncht te hebben en inkopen gedaan te hebben een boatcruise hadden. Het was ondertussen eindelijk droog en de zon kwam zelfs even door (voor het eerst dit weekend)! De avond hadden we weer vrij.

Zondagochtend waren nog twee activiteiten (world of birds en snake park), maar aangezien ik niet naar beiden wilde, kon ik lekker in het hostel blijven en spelletjes doen met de rest die ook niet meeging. Aan het begin van de middag reden we terug naar Kaapstad, waar we rond half zeven aankwamen. Emma en ik zijn toen meteen door gegaan naar huis, want we hadden met onze huisgenoten afgesproken om een laatste spelletjesavond met zijn vieren te houden (komende weken zijn van verschillende mensen familie of vrienden er en erna gaan er twee weg). Hierdoor is mijn blog dan ook een dagje later :) We kwamen er vandaag (maandag) alleen achter dat het niet de laatste avond was. Door de harde storm in Nederland en Belgie, kwamen de ouders van mijn huisgenoot een dag later, waardoor de Airbnb vanavond leeg was. Dit was alleen een erg luxe appartement met uitzicht op de zee in Kaapstad, wat we natuurlijk zonde vonden, dus zijn we er vandaag na stage naartoe gegaan. We hebben er gekookt (struisvogel!) en spelletjes gespeeld, en ik ben net weer thuis zodat ik morgen weer op tijd naar stage kan.

Kortom, het was een erg leuk, maar druk en heel nat weekend :) Volgende week post ik weer een nieuwe blog, met dan verhalen over het eerste weekend met papa en Renske in Kaapstad!