Blog 15: Shoppen, marktjes en Skydive!

21 mei 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hey allemaal,

Weer een nieuwe blog! Na mijn verjaardag werd het weer normaal op stage. Ik ben mijn laatste projecten aan het afronden en ben druk bezig met een verslag voor mijn studie aan het schrijven. Ook mag ik nu de Instagram pagina bijhouden, dus dat is heel leuk! In de avonden ben ik zoals gewoonlijk veel gaan sporten en hebben Emma en ik Netflix gekeken. Donderdagavond hebben we ook een chillavondje gehouden, want vrijdag stond iets groots op de planning. Ik had namelijk een afspraak gemaakt om te gaan Skydiven! Dit was pas aan het eind van de middag, dus hebben Emma en ik eerst nog even in de tuin koffie zitten drinken. Na de lunch was het toch echt zover om te gaan rijden, omdat het net voorbij Malmesbury was, wat ongeveer een uurtje rijden is. Emma ging niet springen, maar ging mee om me mentaal te supporten, want ik was toch wel heel zenuwachtig... Gelukkig was het erg mooi weer (ook al was het een beetje heiig) en kon je behoorlijk veel zien. Zodra we aankwamen, moest ik allemaal formulieren invullen en ondertekenen en daarna was het wachten geblazen. Een halfuurtje (en veel zenuwachtig gelach) later, kwam mijn tandembuddy eraan om mij klaar te maken. Ik had verwacht dat ik een korte instructie kreeg, maar hij zei alleen dat ik alleen maar hoefde te genieten en dat hij al het werk deed. Ook ontmoette ik de cameraman aangezien ik had besloten om er foto's en een video bij te kopen (beste beslissing ooit, zie het resultaat bij foto's en video's!), dus dat betekende ongemakkelijk gepraat voor de camera. Toen de piloot er was, konden we vertrekken. We moesten ongeveer 15 min vliegen om op de juiste hoogte te komen (dit leek veel korter te duren tough) en toen legde bij tandembuddy uit wat ik moest doen om uit het vliegtuig te springen, wat letterlijk was ga uit het vliegtuig hangen... Zodra de deur open ging, was ik een klein beetje bang, maar mijn bange gezicht maakte heel snel plaats voor een brede lach (zoals je misschien wel kan zien op de video...) :) De vrije val ging voor mijn gevoel echt heel snel voorbij en ook daarna met de parachute vloog voorbij (letterlijk :) ). Vooral de vrije val vond ik heel cool. Ik had verwacht dat je van die kriebels zou krijgen die je ook in achtbanen enzo krijgt, maar dat was totaal niet! Toen we eenmaal weer op de grond stonden, kon ik niet stoppen met lachen en besloot ik mama en papa maar een berichtje te sturen dat ik veilig was geland :) Het was oprecht het tofste wat ik tot nu toe ooit heb gedaan en ben blij dat ik dit aan mijn bucketlist had toegevoegd een paar weken geleden! Toen we terug waren, moest ik even alle adrenaline kwijt. Dit lukte gelukkig door pannenkoeken te gaan bakken (ze zijn allemaal mislukt...) en erna uit te gaan met Emma!

De rest van het weekend was redelijk rustig en minder spannend dan vrijdag :) Zaterdag ging ik met Emma en Julia in de stad ergens ontbijten. Erna zijn Julia en ik de stad in geweest om te shoppen en langs verschillende marktjes gegaan. In de avond zijn we weer drankjes gaan doen in de stad. Op zondag ben ik met Julia naar Hout Bay gegaan voor een markt en heb ik in de avond weer gekookt en serie gekeken met Emma en Julia. Top weekend dus!