Blog 7: Uitgaan, surfles en picknick

3 maart 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hey,

Hier ben ik weer met mijn wekelijkse update :) In de blog van vorige week had ik geschreven dat het die week op stage wat saai was en dat ik hoopte dat dat minder zou worden de week erna. En dit is gebeurd :) Na een gesprek met mijn begeleider over waar we heen willen en wat ze precies van mij verwacht om te leveren, kon ik weer vol goede moed verder met mijn projecten. Dit leverde dan ook een drukke maar leuke week op stage op. Na stage hebben we zoals altijd veel gesport en spelletjes gedaan. Donderdagavond zouden we naar een open air cinema in Kirstenbosch gaan (Mamma mia 2), maar uitgerekend die avond regende het heel hard. Hierdoor zijn we halverwege de autorit erheen maar weer teruggekeerd en hebben we de film omgeruild voor onze vaste spelletjesavonden. Het was een aantal dagen een beetje druilerig weer met zachte regenbuitjes, maar donderdagavond regende het wat harder. In contrast met ons Nederlanders vindt niemand hier regen erg, omdat er nog steeds watertekort is (ook al zijn de regels iets minder scherp dan een tijd geleden, het is nog steeds een probleem waar veel rekening mee moet worden gehouden). Ook zie je meteen dat de natuur weer wat groener wordt, dus dat is positief. Maar toch jammer dat dit uitgerekend tijdens de open air cinema was :)

Vrijdag ben ik naar een shoppingmall gegaan in Century City (gebied in Kaapstad) omdat ik wat kleding nodig had. Deze shoppingmall was reusachtig, dus hier heb ik mezelf wel een paar uurtjes vermaakt. Ik had met mijn twee huisgenoten later in de middag afgesproken bij een tattooshop (wees gerust, de tattoo was niet voor mij :) ) dus moest ik mezelf nog even vermaken voordat ik daarheen kon. Aangezien ik op dat moment genoeg had van binnen zijn, ben ik naar Intaka Island geweest, wat een natuurpark voornamelijk voor vogels is in Century City. Dit was veel kleiner dan verwacht, maar was toch mooi om even een halfuurtje doorheen te lopen. Zoals al gezegd ontmoette ik mijn huisgenootjes hierna in een tattooshop, waarna we weer terug gingen naar huis. We hadden er alleen niet aan gedacht dat we in de spits terug zouden rijden, waardoor onze weg terug die normaal een halfuurtje duurt, nu 1,5 uur duurde... In de avond gingen we nog even naar een bar aan het strand samen met een van mijn huisbazen, wat erg gezellig was. We gingen alleen al vroeg naar huis, omdat Emma en ik de volgende ochtend vroeg een surfles hadden. Toen we opstonden was het zachtjes aan het regenen, wat natuurlijk niet ideaal is, maar gelukkig klaarde het helemaal op tijdens het surfen. Ik vond het erg leuk, maar ben er wel achter gekomen dat ik geen natuurtalentje ben :) En dat je naast de foto's ook andere leuke herinneringen over houdt van een surfles, namelijk erge spierpijn en veel blauwe plekken... Hierna waren we zo moe dat we thuis zijn gaan uitrusten, omdat in de avond een groep internationale studenten uit Kaapstad naar Blouberg zou komen voor een picknick (foto's volgen later). Dit was zo gezellig dat het eindigde in ongeplande uberritjes naar de stad om uit te gaan :) Vandaag hebben we dan ook de hele dag aan het zwembad in de zon gezeten en spelletjes gespeeld. We hebben ons weekend goed afgesloten door naar een restaurant te gaan aan de andere kant van de tafelberg, waar op zondagavond altijd een dj is. Samen met een huisgenoot ben ik alleen vroeg naar huis gegaan (we zijn net thuis), omdat we goed willen slapen voor de komende week. Nog een reden voor mij is dat ik vanaf donderdag voor vier dagen een trip ga maken, de Gardenroute, met een grote groep stagiairs, dus daar wil ik natuurlijk uitgerust aan beginnen!

Tot volgende week, met hopelijk veel verhalen en foto's van de Gardenroute :)