Blog 6: Tafelberg, rugbywedstrijd en ziekjes

24 februari 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Heyhey,

Deze week op stage was wat wisselend. Ik was erg moe, wat denk ik komt door de warme nachten (en 's ochtends vroeg is het al licht) en de indrukken die steeds meer binnen komen. Ook vond ik het lastig om taken uit te zoeken om te doen. Gelukkig was dit op een gegeven moment over nadat ik een plan had bedacht, waarover ik volgende week in gesprek ga met mijn stagebegeleider. Ook helpt het dat iedereen op stage super aardig en behulpzaam is. Buiten stage heb ik zoals gewoonlijk weer veel gesport en spelletjes gespeeld. Wel ben ik iedere avond vroeg gaan slapen om mijn energielevel weer op pijl te krijgen, wat na een paar dagen weer zo was :) Ook hebben we donderdag weer ons vaste uitstapje naar de wasserette gehad (we kunnen in het huis niet wassen door het watertekort dus gaan gemiddeld een keer in de twee weken naar de wasserette), waar we weer wat mensen aan het lachen hebben gemaakt aangezien we niet snapten hoe alles werkte en we daar hard van moesten lachen :)

Vrijdag was mijn "rustdag" en ben ik in de ochtend naar de shoppingmall geweest om nog wat sportkleding en normale kleding te kopen en koffie te drinken. Dit heb ik lekker in mijn eentje gedaan aangezien ik even tijd voor mezelf wilde. In de middag heb ik samen met mijn huisgenoot een paar uurtjes op het strand gelegen om mijn bijna-bruine kleur bij te houden en de dag hebben we afgesloten met een drankje op het terras bij de zonsondergang. Zaterdag hadden we een drukke dag. Ik had die nacht niet goed en erg weinig geslapen omdat ik een beetje ziekjes was, maar wilde zaterdag toch mee de Tafelberg beklimmen, wat al een tijdje op de planning stond van mijn huisgenoten en mij. We hadden een lastige en behoorlijk zware route uitgezocht, die een paar uur duurde (we begonnen kwart over acht, waren na ongeveer 4 uur klimmen boven en moesten toen nog drie kwartier over de berg lopen naar de kabelbaan). We waren dan ook behoorlijk moe, beetje rood van de zon en vooral bezweet toen we boven kwamen, maar dit was het allemaal waard aangezien de weg naar boven heel mooi was. Deze bestond namelijk uit trappen, ladders en rotsen waar je over moest klimmen en ging gedeeltelijk door een bos. Aan het eind van de middag zouden we naar een rugbywedstrijd, maar ik twijfelde of ik mee zou gaan omdat ik me niet helemaal lekker voelde. Ik wilde toch mee, maar besloot de bob te zijn in plaats van met een uber te gaan zodat ik makkelijker (en goedkoper :) ) op tijd terug kon. We gingen eerst wat drinken bij andere internationale stagiaires in Kaapstad en gingen daarna met zijn allen naar de wedstrijd in Newlands. Ik heb niets begrepen van de regels en het spel, maar de sfeer was leuk om een keer mee te maken :) Erna ben ik naar huis gegaan om vroeg te gaan slapen en mijn huisgenoten bleven nog in Kaapstad. Vandaag zouden we eigenlijk naar een Gin&Tonic festival gaan in de Old Biscuit Mill, maar omdat ik nog steeds griep had, besloot ik verstandig te zijn en dit te laten schieten. In plaats daarvan heb ik mijn dag besteed aan series kijken, problemen met mijn telefoon en bril oplossen (bleek gelukkig heel simpel te zijn :) ) en boodschappen voor komende week doen. Ook heb ik nog een spelletje gespeeld met mijn huisgenoten toen ze thuis kwamen. Ik heb weer zin in stage morgen, dus vanavond ga ik weer vroeg slapen zodat ik morgen weer vol goede moed en energie kan beginnen met de werkweek!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Irma:
    3 maart 2019
    Hiiii
    Nog steeds leuk om te lezen. Maar ben nu wel eens benieuwd naar welke spelletjes jij Savonds speelt 😁
  2. Simone:
    4 maart 2019
    Kaartspelletjes en 30 seconds :)