Blog 5: load shedding, familie en uitgaan

17 februari 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hey allemaal :)

Weer een week voorbij, ik zit hier nu officieel een maand! Ik begin dan ook te snappen waarom alle mensen die een tijd naar het buitenland zijn geweest zeggen dat de tijd voorbij vliegt :) Deze week op stage was iets rustiger dan vorige week. Ik heb vooral interviews uitgetypt en mijn voorstel voor een marketingstrategie geschreven. Daarnaast heb ik deze week op stage en erbuiten kennis gemaakt met een Zuid-Afrikaans fenomeen: load shedding. Deze week ging een aantal keer de stroom uit. Dit duurt dan ongeveer 2,5 uur en gebeurt 1 of 2 keer per dag (kan vaker worden). De precieze reden hiervan weet ik niet, maar het heeft iets te maken met corruptie. Deze week was dat vaak van 12 tot 14.30 uur op stage en van 20 tot 22.30 uur thuis. Vooral in de avond is het niet heel erg, aangezien we dan toch veel spelletjes spelen dus dan doen we dit bij een lamp die wordt opgeladen of als die het niet doet, bij kaarslicht :) Overdag is wel soms onhandig, omdat de wifi het dan natuurlijk ook niet doet, maar gelukkig maakte dat deze week niet veel voor mij uit. In de avonden hebben we weer veel spelletjes gespeeld en ben ik regelmatig naar de gym geweest. Op woensdagavond ben ik op en neer geweest naar Kaapstad om Sybrandus (de zoon van oom Gerard) te ontmoeten, aangezien die een paar dagen in Kaapstad was.

Na vier dagen stage, was ik natuurlijk wel weer toe aan een lang weekend :) Vrijdag ben ik samen met een huisgenoot naar West Coast National Park geweest. Hier hebben we struisvogels, steenbokken en heel veel schildpadden gezien. Ook hebben we het mooiste ministrandje ooit gezien! In de avond hadden we een borrel van 4Exchange en zijn we daarna naar een feestje gegaan, wat erg gezellig was. Zaterdag heb ik dan ook vooral uitgerust en ben ik sportshirtjes gaan kopen in de shopping mall. Vandaag ben ik weer naar Kaapstad gereden om Oom Gerard op te zoeken. Erna ben ik weer naar Waterfront gegaan met een ander Nederlands meisje (dat ik bij de ambassade in Nederland had leren kennen) om wat te drinken. Nu is helaas het weekend echt over, dus ga ik me toch maar weer mentaal voorbereiden op een week stage. Tot volgende week!