Blog 4: druk op stage, uitrusten en verf

10 februari 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hey allemaal,

En weer een week voorbij :) Deze week was ik heel druk op stage, wat erg leuk was. Ik kon eindelijk met de interviews beginnen, dus heb in totaal 13 mensen geïnterviewd, waarvan veel een handicap hebben. Dit was heel leuk om te doen! Naast stage heb ik deze week vooral veel gesport en in de avonden zoals gewoonlijk weer veel spelletjes gespeeld. Omdat het zo druk was op stage, was ik heel moe dus heb ik een redelijk rustig weekend gehad. Ik heb dan ook geen foto's van deze week helaas :(

Donderdagmiddag hadden we zoals gewoonlijk weekend dus genoeg reden voor mijn huisgenoot en mij om de stad in te gaan! Het was first thursday (de eerste donderdag van de maand) en dit is in Kaapstad een groot fenomeen. Allerlei verschillende soorten mensen (van studenten tot zakenmensen) gaan dan de stad in na werk om een drankje te doen. Ook zijn veel galleries open (naar horens zeggen), maar een drankje doen vonden we natuurlijk veel leuker, dus zijn we naar een kroeg geweest. Hier was ook een andere vriendin van mijn huisgenoot en een paar mensen die zij kende dus genoeg nieuwe mensen leren kennen. We waren alleen zo moe van onze drukke week op stage dat we na gegeten te hebben en een paar drankjes gedronken te hebben, een uber terug hebben genomen. Ik heb de rest van het weekend dan ook voornamelijk uitgerust en lekker in de zon gelegen met een boek, series gekeken en gesport. Vrijdagavond ben ik zelf nog even naar het strand gereden om de zonsondergang te bekijken en wat te drinken op een terrasje. Zaterdagavond ben ik met mijn twee huisgenoten en de vriendin van een van hen in de avond weer naar het strand geweest. Hierna zouden we eigenlijk naar een huisfeestje gaan maar omdat iedereen moe was, zijn we naar huis gegaan en hebben we wat spelletjes gespeeld. Dat was maar goed ook want ik moest wat tijd verdrijven voor ik mijn bed of überhaupt mijn kamer in kon. Ik ben zaterdag namelijk verhuisd van kamer omdat die avond een nieuw meisje zou arriveren. Dit is een tuinhuisje dat los staat van het huis (heel gezellig, echt mijn eigen kleine plekje) en het heeft een klein houten plateau voor de schuifdeur. Dit had mijn huisbaas in de ochtend geverfd en het zou binnen vier uur droog zijn. Nou, dit was het om elf uur 's avonds nog steeds niet, dus ben ik op slippers eroverheen gelopen aangezien ik toen toch wel wilde slapen. Het was helaas een stuk natter en plakkeriger dan we dachten waardoor ik mijn slippers verloor en mijn voeten onder het verf zaten, wat resulteerde in mijn huisgenoot die een schuurspons kwam aangeven door het raam zodat ik 's nachts mijn handen en voeten kon schoonmaken (wat overigens extreem lang duurde) en een tripje naar de wasserette op zondagochtend om verfvlekken uit mijn broek te krijgen... Zondag moest ik natuurlijk bijkomen van dit heftige avontuur en heb ik mijn nieuwe huisgenoot de supermarkt en shopping mall laten zien. Straks ga ik de laatste aflevering van Ted Bundy kijken en daarna gaan we aan het strand eten om de komst van mijn nieuwe huisgenoot te vieren :) Lekker rustig weekend dus om weer energie te krijgen voor volgende week!