Blog 3: warme dagen, vakantiegevoel en regen

3 februari 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Alweer een week voorbij :) Deze week begon mijn stage wat meer vorm te krijgen. We hebben mijn taken besproken en ik heb een tijdlijn gemaakt voor wanneer het af moet zijn. Ik krijg veel verantwoordelijkheid dus dat is heel leuk! Ook al heb ik de hele week gewerkt (als in, mijn werkweek is van maandag t/m donderdag), ik had deze week een vakantiegevoel. Dat komt omdat het erg mooi weer was en het de laatste week was van mijn huisgenoot met wie ik veel heb gedaan deze twee weken. Daarom zijn we na werk veel op pad gegaan. Zondag eindigde ik mijn blog met dat we de zonsondergang gingen bekijken met een drankje. Dit was een hele toffe plek, waar veel locals zaten en met livemuziek en een mooi uitzicht op de zee en tafelberg. Maandag was het hier erg warm (36 graden), dus zijn we, nadat we allebei thuis waren gekomen van stage, naar het strand gegaan om af te koelen in de zee. Aangezien mijn andere huisgenoot een examen moest maken via Skype en we haar niet wilden storen met koken, hebben we sushi gehaald en dit op het strand opgegeten tijdens de zonsondergang. Dinsdag en woensdag waren "normale" dagen met stage, sportschool en spelletjesavonden. Donderdag was de laatste stagedag van mijn huisgenoot dus genoeg reden om dat te vieren in de stad :) We zijn eerst wat gaan eten aan het strand en daarna hebben we een Uber genomen naar Kaapstad. We begonnen onze avond in een internationale bar waar op donderdag altijd Beerpongtoernooien zijn. We hoorden echter alleen maar Nederlanders, Duitsers en Fransen dus zijn hier snel weer weggegaan :) Hierna zijn we naar een poolbar geweest en de avond hebben we afgesloten in een bar waar we konden dansen. Uitgaan is hier wel wat anders dan in Nederland. Het begint al om negen uur, dus we waren ook rond half een weer thuis, wat wel lekker is. Ook moet je goed op elkaar en je drankje letten en staan er veel security mensen. Verder kan je niet echt lopen van de ene kroeg naar de andere als dit verder is dan een hoek omlopen, dus moet je zelfs een Uber nemen als het maar tien minuten lopen zou zijn. Voor de rest was de sfeer heel leuk!

Vanaf vrijdag hadden mijn huisgenoot en ik weekend. Aangezien we donderdagnacht niet al te laat thuis waren, zijn we de volgende dag vroeg op pad gegaan naar een waterval (ongeveer 1,5 uur rijden, ook een berg op...). Hier hebben we de watervallen beklommen en gezwommen in bergmeren. We hadden een routebeschrijving van de kaartverkoper meegekregen en gingen op zoek naar de watervallen, maar dit was makkelijker gezegd dan gedaan. We moesten volgens hem allemaal borden met verboden toegang negeren (Welkom in Zuid-Afrika :) ) en een pad volgen. Wij op zoek naar een pad maar dit "pad" bestond uit een smal stukje grond waar toevallig minder bebossing was. Ook moesten we rotsen beklimmen, maar dat maakte het alleen maar leuker natuurlijk :) De omgeving was echt geweldig en het zwemmen was lekker verkoelend. Aan het eind van de middag zijn we terug gereden en hebben we een tussenstop gemaakt bij de wijnvelden om wat te eten. In de avond was ik zo moe dat ik een Netflix avondje heb gehouden en vroeg ben gaan slapen.

Zaterdag zijn we naar het planetarium geweest en de National Gallery (kunstmuseum). Erna hebben we boodschappen gedaan om mee te nemen naar Signal Hill, waar we de zonsondergang hebben bekeken. Hier heb je een mooi uitzicht over heel de stad en aangezien we op een stuk zaten waar niemand anders zat, hebben we met muziek en wat te drinken de zonsondergang zitten bekijken. In de avond hebben we als afsluiter met alle huisgenoten een spelavond gehouden.

Vandaag (zondag) is het erg regenachtig. Mijn huisgenoot is vandaag vertrokken, maar voordat ze ging, hebben we eerst nog samen ergens ontbeten. Verder ga ik vandaag nog naar de sportschool, boodschappen doen voor komende week en daarna lekker een filmpje kijken. De perfecte invulling van een regenachtige zondag dus :) Tot volgende week!

1. Cees-Jan Adema:
    3 februari 2019
    Bierpong, sushi en tussenstop bij wijnvelden. Snap dat het een vakantiegevoel is. Vol genieten heet dat!
  2. Irma:
    12 februari 2019
    Leuk Simone je ziet veel en doet ook veel. Onwijze ervaring !
    Wat fijn dat je je zo goed vermaakt. Het is nu volop zomer daar natuurlijk.