Blog 2: Eerste week op stage, familiebezoek en Kaapstad

27 januari 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Deze week begon het “normale leven” hier. Op maandag begon mijn stage bij Orion Organisation. Deze hele week stond in het teken van introductie en kennismaking met de organisatie en hiervoor heb ik bij alle centra (kinderopvang, centrum voor volwassenen, werk centrum etc.) een kijkje genomen. Hier kreeg ik veel verschillende indrukken en hoorde ik soms ook behoorlijk heftige verhalen. Iedereen is gelukkig heel aardig en vindt het heel fijn dat er stagiaires zijn die komen helpen ☺

Naast stage is het me eindelijk gelukt om een abonnement bij de lokale gym hier af te sluiten, dus hier heb ik veel van gebruik gemaakt in de avonden. Op donderdag kwam een nieuwe stagiair in ons huis wonen, dus nu zit het huis (voor de komende week, daarna gaat er weer iemand weg) vol ☺ Donderdagavond was mijn weekeind ook begonnen, dus hebben we een spelletjesavond gehouden. Op vrijdag had ik afgesproken om naar oom Gerard en tante Annemarie te gaan, die in Kaapstad wonen. Na te hebben geluncht in de Company’s Garden, zijn tante Annemarie en ik gaan koken aangezien ze een braai hadden georganiseerd (een typische Zuid-Afrikaanse barbecue) waar hun zoon en twee van hun vrienden ook kwamen. De volgende dag heeft tante Annemarie mij de Slave Lodge laten zien (dit is een museum over slavernij), wat heel indrukwekkend was. Daarna zijn we naar Bo-Kaap gegaan, wat een straat is met allemaal gekleurde huizen. In de middag ben ik weer terug naar huis gegaan en aangezien iedereen thuis was en het erg warm was, hebben we de middag aan het zwembad door gebracht en in de avond weer een spelletjesavond gehouden (jaja, wilde boel hier ☺ ).

Op zondag ben ik met een van mijn huisgenoten naar de Botanische tuin in Kirstenbosch geweest. Aangezien dit tegen de voet van de tafelberg aan ligt en de natuur heel mooi is, heb je hier een super mooi uitzicht! Ook zijn we naar het marktje geweest wat ernaast ligt. Hierna zijn we naar Rhodes Memorial geweest voor een lunch met uitzicht. Momenteel lig ik aan het zwembad deze blog te typen en gaan mijn huisgenoot en ik straks naar het strand om de zonsondergang te bekijken onder het genot van een drankje (als het kan, zal ik hier later nog wat foto’s van uploaden). Zo slecht nog niet zo’n zomerse zondagavond ☺