Blog 11: uitgaan, bezoek aan een township en spelletjesavond

14 april 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hey allemaal,

Het is weer tijd voor een niet-zo-wekelijkse update :) De vorige blog was vlak voor vorig weekend, dus hier ga ik weer verder. Vorige week donderdag was first thursday, dus hier zijn Emma en ik even naartoe geweest. Ik was alleen erg moe, dus ben al vroeg terug gegaan. Op vrijdag ben ik weer met een boekje een koffiezaakje ingedoken en in de avond hadden Julia, Emma en ik tickets voor een open air cinema, de Titanic. Hier hadden we afgesproken een ander Duits meisje (Sophia), die Emma en ik hadden leren kennen op het 4Exchange weekend, en haar huisgenootje. Hoewel het erg koud was, was het wel heel gezellig. Op zaterdagochtend ben ik met Daphne ergens gaan ontbijten, nog voor haar verjaardag. Erna ben ik zelf naar het District six museum geweest en daarna terug naar huis. In de avond ben ik met Julia en Emma uit eten geweest en erna zijn we naar Kaapstad gegaan om wat te drinken. Dit eindigde in een stapavond, waarbij we ook Daphne en haar huisgenoten tegen kwamen, wat erg leuk was! Op zondag zijn Julia, Emma en ik naar een wijnproeffestival gegaan in Kaapstad. Zon, muziek en wijn, een perfecte zondagmiddag :)

De volgende week op werk was prima. Ik had redelijk wat taken, dus dat was wel lekker. Op donderdag besloten Emma en ik een drankje te doen om het weekend in te luiden en dit eindigde ook met dansen, wat wel weer leuk was. Op vrijdagochtend had ik een massage gepland. Erna ging ik met Emma naar het winkelcentrum (niet geslaagd helaas) en wat drinken met Sophia. Vrijdagavond ben ik vroeg mijn bed in gegaan omdat ik de volgende dag alweer vroeg op moest (om 6.15 uur). Julia en ik gingen namelijk met onze buurman mee naar een township. Hij gaat eens in de twee weken met een groep vrijwilligers uit de kerk daarnaartoe om eten aan de kinderen en moeders uit te delen en te bidden met hen. We begonnen met broodjes smeren en zijn daarna met een paar auto's naar de township gegaan. Dit was erg overweldigend, aangezien je behoorlijke armoede zag en hoe blij iedereen was met twee broodjes. De rest van de dag heb ik niet zoveel gedaan, maar in de avond kwam Christophe (die een paar weken geleden was vertrokken voor een reis) weer een nachtje terug, dus zijn Emma, Christophe en ik uiteten geweest en hebben we spelletjes gedaan. Vandaag hebben we dat doorgezet en in de middag vertrok Christophe naar huis. Daarna zijn Emma en ik nog even naar het winkelcentrum geweest om een slaapzak en wat nieuwe kleding te kopen (dit keer wel geslaagd :) ). Weer een drukke week dus! Tot de volgende blog :)