Blog 12: Alweer visite!

29 april 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Het duurde weer even voordat ik deze blog ging schrijven maar dat had een goede reden want Eline en mama waren hier! Eline kwam 17 april aan en mama 18 april. Op 17 april ben ik met Eline de tafelberg beklommen en zijn we op bezoek geweest bij Oom Gerard. Daarna hebben we mama opgehaald en waren we compleet! De volgende anderhalve dag hebben we in Kaapstad besteed: Bo-Kaap, Company's garden, marktjes en ga zo maar door. Ook zijn we op vrijdagavond uit eten geweest bij Asoka, wat erg leuk was. Op zaterdag vertrokken we naar Stellenbosch, waar we lekker rond hebben gewandeld. De volgende dag vertrokken we naar een natuurgebied vlakbij Stellenbosch, waar we even hebben rondgewandeld. Hierna reden we door naar Mosselbaai. Hier zaten we in een erg mooi appartement, maar het regende helaas veel. Op maandagochtend hadden we een safari geboekt, waar we, naast vele andere dieren, drie van de big five hebben gezien (de olifant, leeuw en buffalo)! Op dinsdag reden we door naar Plettenberg, via Map of Africa. Dit is een uitzichtpunt vanwaar de natuur beneden lijkt op het continent Afrika. Door alle wolken konden we dit nog net zien :) Toen we waren aangekomen, zijn we nog even naar het strand geweest en daarna uit eten. Op woensdag had Eline besloten om te bungee jumpen, dus hier gingen we mee naartoe. Hierna zijn we doorgereden naar suspension bridges, wat in een natuurpark is waar je een mooie hike kon maken. Aangezien mama en Eline op mijn stage wilden kijken, zijn we op donderdag al teruggereden naar Blouberg in plaats van vrijdag. Vrijdagochtend zijn we richting Atlantis gereden zodat ik ze de organisatie kon laten zien. Hierna zijn we nog even Kaapstad in gegaan, waar ik ze heb achtergelaten om een avond wat leuks te doen met Emma. We hebben eerst gekookt en daarna zijn we met onze huisbazen meegeweest naar een rollerskate disco. Dit was natuurlijk weer erg lachwekkend :) Na het rollerskaten zijn we naar Kaapstad gegaan om uit te gaan, wat weer gezellig was :) Op zaterdag heb ik een rustdagje gehouden met Emma en ben ik in de avond nog naar Waterfront geweest met mama en Eline. Hier was allemaal live muziek en hebben we gegeten bij een leuk restaurant. Op zondag zijn we eerst gaan ontbijten ergens en Emma ging mee. Hierna ben ik met mama naar Waterfront en Truth coffee (ooit uitgeroepen tot de beste koffiezaak ofzo) geweest terwijl Eline met Emma en Julia Lion's Head heeft beklommen. Na afloop zijn ze nog even mee geweest naar mijn huis, waar we afscheid hebben genomen.

Ik vond het heel leuk dat Eline en mama er waren en heb nu al mijn bezoek gehad hier in Zuid-Afrika. Ik heb nog maar vijf weken stage en vertrek over een maandje al op mijn reis. Ik ben dan ook druk activiteiten aan het plannen wat ik nog wil doen de komende weken :) Tot snel!